ΕΕ: Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά όχι οι εγκαταστάσεις αντίστοιχων δημόσιων φορτιστών [γράφημα] Ημερομηνία:
6/5/2024, 21:48 - Εμφανίσεις: 54
Οκτώ φορές περισσότεροι φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) πρέπει να εγκαθίστανται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάθε χρόνο έως το 2030, εάν το μπλοκ θέλει να πετύχει τους στόχους για μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και για να εξυπηρετούνται καλύτερα τα οχήματα αυτά.
Αυτό συμβαίνει καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν μεταξύ του 2017 και του 2023 τρεις φορές πιο γρήγορα από τις εγκαταστάσεις τέτοιων σημείων φόρτισης, όπως δείχνουν τα στοιχεία σε νέα έκθεση από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Πέρσι σε ολόκληρη την ΕΕ εγκαταστάθηκαν περίπου 153.000 δημόσια σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν, φτάνοντας συνολικά τα 630.000.
Αποτελεί 3.000 εγκαταστάσεις την εβδομάδα, κατά μέσο όρο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2030 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί περίπου 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης.
Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί την εγκατάσταση περίπου 410.000 δημόσιων σημείων φόρτισης το χρόνο -ή σχεδόν 8.000 τέτοιων σημείων την εβδομάδα.
Το ποσοστό αυτό είναι τριπλάσιο από αυτό που καταγράφηκε πέρσι.
Πάντως, η ACEA σταθμίζει ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 -περίπου 8,8 εκατομμύρια.
Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθεί να εγκαθίστανται 1,2 εκατομμύρια φορτιστές το χρόνο, ή πάνω από 22.000 περίπου την εβδομάδα.
Αποτελεί αριθμό που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερος από αυτόν του 2023.
«Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης σε όλη την ήπειρο», σταθμίζει η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.
«Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη της υποδομής δεν συμβαδίζει τα τελευταία χρόνια με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Επιπλέον, αυτό το ‘’κενό υποδομών’’ κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι σταθμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή», προειδοποιεί.